فواید ماساژ دیپ تیشو چیست؟معرفی ماساژ بافت عمیق به همراه قیمت و رزرو

ماساژ دیپ تیشو - دانوب اسپا

آسیب هایی که به عضلات و بافت ها وارد می شود و همچنین گرفتگی های عضلات، همگی با ماساژ بافت عمیق از بین می روند. ماساژ دیپ تیشو یا بافت عمیق (به انگلیسی: Deep tissue) لایه های عمیق ماهیچه و بافت های اطراف را هدف قرار می دهد. این نوع ماساژ برای بهبود آسیب های ورزشی و دردهای مزمن مناسب است. در این مقاله به فواید ماساژ بافت عمیق فواید و محاسن این نوع از ماساژ می پردازیم. با دانوب اسپا بهترین مرکز ماساژ کرج همراه باشید تا در مورد آنچه که در طول ماساژ باید انتظار داشته باشید، اطلاعات لازم و ضروری کسب کنید.

ماساژ دیپ تیشو چیست؟

بر اساس مطالعات و بررسی های انجام شده، ماساژ دیپ تیشو باعث طولانی شدن و آرامش بافت عمیق می شود. این ماساژ به مدیریت درد و افزایش دامنه حرکتی افراد کمک می کند. ماساژ بافت عمیق گزینه مناسبی برای بهبود آسیب های ورزشی یا کمردرد مزمن است.

این ماساژ بر خلاف ماساژ ریلکسی با قدرت بیشتر ماسور همراه است و فشار بیشتری به ماهیچه ها و بدن فرد وارد می شود. همانطور که گفتیم برای آسیب هایی که یک ورزشکار حین فعالیت می بیند با کمک دیپ تیشو بهبود پیدا خواهد کرد.

قیمت ماساژ دیپ تیشو چه قدر است؟

از آنجا که در این مقاله با ماساژ بافت عمیق آشنا شدید، اکنون نوبت آن رسیده است که به بررسی قیمت ماساژ دیپ تیشو با توجه به فواید بی نظیر آن بپردازیم. قیمت این ماساژ در شهرهای مختلف به سانس آن (یک ساعت باشد یا یک ساعت و نیم)، تجربه ماسور و سالن ماساژ بستگی دارد. به طور مثال قیمت ماساژ بافت عمیق در تهران نسبت به شهرهای دیگر متفاوت است. مجموعه دانوب اسپا، حرفه ای ترین سالن ماساژ کرج، ماساژ دیپ تیشو را با مناسب ترین قیمت در محیطی آرامش بخش با کادری ماهر به شما ارائه می دهد. قیمت ماساژ دیپ تیشو برای یک ساعت، 850 هزار تومان و برای مدت زمان یک ساعت و نیم یا همان 90 دقیقه، 1.200.000 تومان است که با توجه به فواید منحصر به فرد آن کاملا منطقی است. شما می توانید با توجه به نیاز و نظر ماسور، از 60 تا 90 دقیقه ماساژ دریافت کنید و از فواید آن نهایت استفاده را ببرید.

فواید ماساژ دیپ تیشو چیست؟

فواید ماساژ بافت عمیق

ماساژ بافت عمیق فواید زیادی دارد. در ادامه به فواید ماساژ دیپ تیشو چیست، می پردازیم.

به از بین رفتن درد کمک می کند: یک مطالعه در سال 2017 به بررسی اثرات ماساژ بافت عمیق در 31 مرد مبتلا به نوعی آرتروز پرداخت. محققان شرکت کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند تا ماساژ بافت عمیق یا ماساژ بدون تکنیک های ماساژ بافت عمیق دریافت کنند. همه شرکت کنندگان 10 جلسه ماساژ در طول 2 هفته داشتند که هر جلسه 30 دقیقه طول کشید. این مطالعه نشان داد که ماساژ بافت عمیق به طور قابل توجهی درد را در مقایسه با ماساژهای دیگر کاهش می دهد.

به بهبودی پس از آسیب کمک می کند: تحقیقات نشان می دهد که آزادسازی بافت عمیق و نرم ممکن است به بهبودی پس از آسیب، مانند آسیب مچ پا کمک کند.

در کل ماساژ دیپ تیشو می تواند به بهبود موارد زیر کمک کند:

  1. بهبود درد و گرفتگی عضلات مانند کمر درد، گردن درد، پا درد و شانه درد
  2. بهبود گردش خون برای کاهش تورم یا تجمع مایع در اطراف آسیب
  3. تسریع در بهبود کشیدگی و رگ به رگ شدن عضلات
  4. افزایش دامنه حرکت
  5. کاهش علائم آرتریت روماتوئید
  6. خواب بهتر
  7. بهبود عملکرد ورزشی
  8. هضم غذا
  9. بهبود عملکرد تنفسی
  10. سلامت روان
  11. سیاتیک
  12. مشکلات پوستی
  13. کاهش فشار خون و ضربان قلب
  14. فیبرومیالژیا

اثرات جانبی و موارد منع ماساژ دیپ تیشو چیست؟

ممکن است در طول ماساژ بافت عمیق احساس ناراحتی کنید، به خصوص اگر ماساژور مناطقی که آسیب دیدند را هدف قرار دهد. اگر شرایط زیر را دارید، بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

  • سن بالا
  • جراحی یا شیمی درمانی
  • تورم و فتق
  • عفونت پوست و زخم
  • پوکی استخوان
  • بانوان باردار

نکته بسیار مهم: قبل از ماساژ توجه داشته باشید که حداقل سه ساعت از صرف غذا میگذرد.

ماساژ دیپ تیشو چه عوارضی دارد؟

اگر با پزشک خود مشورت نکنید یا به مراکز ماساژ غیر حرفه‌ای، مراجعه کنید دچار عوارض زیر می شوید:

  • خواب آلودگی
  • دمای بالای بدن
  • التهاب و قرمزی پوست
  • کبودی و تورم

تفاوت ماساژ دیپ تیشو با سایر ماساژ ها چیست؟

ماساژ بافت عمیق نواحی عمیق عضلانی را هدف قرار می دهد، در حالی که سایر تکنیک های ماساژ ممکن است بر روی نواحی سطحی بدن تمرکز کنند. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که تفاوت ماساژ دیپ تیشو با ماساژ سوئدی چیست؟ ماساژ سوئدی برای کسانی که تجربه ماساژ نداشته اند یا آستانه درد پایین دارند، افراد پر تنش و کم تمرکز مناسب است. در صورتی که ماساژ بافت عمیق برای کسانی مناسب است که آستانه درد بالایی دارند و درد ها و گرفتگی عضلات را تحمل می کنند. به طور کلی در ماساژ دیپ تیشو، بر روی کاهش درد و بهبودی افراد تمرکز می شود.

با تکنیک ‌های ماساژ دیپ تیشو آشنا شوید.

از 5 تکنیک مختلف در این ماساژ استفاده می شود. این تکنیک ها عبارتند از:

  • اصطکاک فیبر متقاطع Cross Fiber-Friction: در این تکنیک بدون استفاده از روغن و یا لوسیون، عضلات شما کم کم ترمیم شده و درد کاهش می یابد.
  • تکنیک انتشار فعال (A.R.T) Active release treatment : با استفاده از روغن، ماساژور راحت تر شما را جهت رشد عضلات، تاندون‌ها، رباط‌ها و ترکیب این اعضا ماساژ می دهد.
  • تکنیک انرژی عضلانی (M.E.T) Muscle Energy Technique : در این تکنیک با استفاده از روغن و حرکات کششی، عضلات منقبض شده بهبود می یابند.
  • تکنیک نقاط فشار Trigger Point therapy: فشار زیاد و تنفس عمیق این تکنیک، به کاهش درد و گرفتگی عضلات کمک می کند. می توان از روغن استفاده کرد.
  • رهاسازی میوفاسیال Myofascial Release: این تکنیک شامل آزادسازی سفتی در فاسیا، سیستم بافت همبند که هر ماهیچه در بدن را در بر می گیرد، می باشد. در این تکنیک که بدون روغن انجام می شود، فشار ملایمی به ماهیچه های شما وارد می شود. سندرم درد میوفاشیال، سردرد و نارسایی وریدی از جمله مواردی است که این تکنیک به آن ها کمک می کند.

ماساژ دیپ تیشو مناسب چه کسانی ست؟

اگر شما نمی دانید که ماساژ دیپ تیشو چیست و اولین بار است که می خواهید این ماساژ را تجربه کنید، ماساژ دیپ تیشو مناسب شما نیست زیرا فشار اعمالی در این ماساژ زیاد است. بهتر است با ماساژ سوئدی یا ریلکسی اولین تجربه خود را شروع کنید.

ماساژ بافت عمیق چگونه به آرامش عضلات کمک می کند؟

هنگامی که بین عضلات، تاندون ها و رباط بدن چسبندگی به وجود می آید، گردش خون مسدود شده و شما احساس درد خواهید کرد و دامنه حرکتی عضلات شما کاهش می یابد و قادر به حرکت نخواهید بود. ماساژ دیپ تیشو به از بین بردن این چسبندگی کمک می کند در نتیجه درد شما کم شده و توانایی حرکت را باز می یابید. چسبندگی به وجود آمده با فشار مستقیمی که ماساژور به عضلات شما وارد می کند، از بین می رود.

انتظار چه چیزی را باید در ماساژ دیپ تیشو داشته باشیم؟

  • یک ماساژور ممکن است از شما بخواهد بسته به ناحیه ماساژ، به پهلو یا جلو روی میز ماساژ بخوابید.
  • ماساژور ممکن است ابتدا عضلات را با فشار کم، قبل از ماساژ دادن ناحیه مورد نظر با ضربات آهسته و اعمال فشار عمیق با دست، بازو یا آرنج، گرم کند. این کار باعث آزادسازی عضلات و بافت های منقبض می شود.
  • ممکن است برای مشاهده بهبود در نواحی تنش عمیق عضلانی یا آسیب به مراقبت های تکراری نیاز داشته باشید.
  • همچنین ممکن است در کنار ماساژ به تکنیک های دیگری مانند فیزیوتراپی و ورزش نیز نیاز داشته باشید.

 

دیگر ماساژهای دانوب اسپا

مجموعه دانوب اسپا در شهر کرج، علاوه بر ماساژ دیپ تیشو، دیگر انواع ماساژ را نیز به صورت حرفه ای انجام می دهد. شما می توانید با رزرو آنلاین هرکدام از این ماساژ ها، از خواص مخصوص آن بهره مند شوید.

ماساژ ورزشی : ماساژ ورزشی یکی از انواع ماساژ هایی که علاوه بر ورزشکاران، افرادی که می خواهند از دردها و گرفتگی های عضلانی خلاص شوند نیز می توانند از آن بهره منده شوند. این ماساژ همچنین باعث افزایش سرعت ریکاوری عضلات شما می شود.

ماساژ شمع : ماساژ شمع که به آن ماساژ شمع گرم و شمع داغ نیز گفته می شود، یکی از مفیدترین انواع ماساژ است که با استفاده از شمع های گیاهی انجام می شود. این شمع ها پارافین شیمیایی ندارند و می توانند به خوبی پوست شما را تغذیه کنند. دقت کنید که مایع شمع ماساژ، به هیچ عنوان پوست شما را نمی سوزاند و دمای آن کاملا ولرم است.

ماساژ ریلکسی : ماساژ ریلکسی یکی از پرطرفدارترین ماساژ های دانوب اسپا محسوب می شود. این ماساژ با تکنیک های خاص خود، که توسط افراد مجرب انجام می شود، می تواند خستگی یک روز پرتنش شما را از تن به در کند و آرامش کامل را برایتان به ارمغان بیاورد. محبوبیت این ماساژ به حدی است که همه کسانی که در مجموعه دانوب اسپا ماساژ گرفته اند، حداقل یک بار هم ماساژ ریلکسی را امتحان کرده اند.

 

کلام آخر

ماساژ بافت عمیق می تواند یک روش مراقبتی موثر برای شرایط مختلف از جمله آسیب های ورزشی و کمردرد باشد. ماساژ بافت عمیق بدن را آرام می کند و تنش را از بین می برد. با این حال، ممکن است در ابتدا به دلیل فشار روی نواحی عمیق عضلانی ناراحت کننده باشد. اکنون که می دانید ماساژ دیپ تیشو چیست و چه فوایدی دارد می توانید به دانوب اسپا مراجعه کنید. شما می توانید با مشاورین ما مشورت کنید تا مطمئن شوید که ماساژ بافت عمیق برایتان بی خطر است. دانوب اسپا بهترین مرکز ماساژ در کرج، ارائه دهنده انواع ماساژ در محیطی آرامش بخش با کادری ماهر به شما مشتریان عزیز می باشد.

سوالات متداول

+چگونه می توانم ماساژ دیپ تیشو رزرو کنم؟

– شما عزیزان با استفاده از سیستم رزرو آنلاین می توانید رزرو خود را انجام دهید.

+این ماساژ چه فرقی با ریلکسی می کند؟

– این ماساژ با فشار بیشتر به بافت ها و عضلات توسط ماسور همراه خواهد بود.

+ماساژ گراستون چه فرقی با ماساژ دیپ می کند؟

-در ماساژ گراسون از نوعی ابزار فولادی برای تحریک عضلات استفاده می شود که در دیپ تیشو با دست این عمل انجام می شود.

+قیمت ماساژ دیپ تیشو در دانوب اسپا چقدر است؟

-هزینه ماساژ دیپ تیشو به ترتیب برای 60 و 90 دقیقه، 850.000 و 1.200.000 تومان است.

+آیا ماساژ بافت عمیق بر فشار خون تاثیر گذار است؟

-بله. کاهش فشار خون یکی از فواید این ماساژ است. بعد از یک جلسه ماساژ، فشار خون شما کم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *