معرفی انواع روغن

ماساژ با روغن

هیچ چیز به اندازه ماساژ روغن، استرس را از بین نمی برد و ذهن و بدن شما را آرام نمی کند. فواید روغن های ماساژ بدن فراتر از ایجاد لغزش لازم برای یک ماساژ عالی است. بهترین روغن می تواند پوست شما را آبرسانی کند، تغذیه ای برای حفظ نرمی و درخشندگی پوست شما فراهم کند.

روغن های بدن به پوست نفوذ می کنند، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشند، به رهایی از پوسته پوسته شدن و لکه دار شدن پوست کمک می کنند. برخی از روغن های مغذی حتی ممکن است از پوست در برابر شرایط التهابی محافظت کنند و سایر مشکلات پوستی را تسکین دهند.

روغن های قابل استفاده در ماساژ و فواید آن ها:

روغن زیتون

عموما برای ماساژهای سبک تر مانند ماساژ سوئدی استفاده می شود. این روغن سنگین است و با سرعت بسیار کمتری جذب پوست می شود. به همین دلیل در ماساژ های با حرکات تکراری، استفاده می شود.

فواید روغن زیتون

مطالعات نشان داده است که این روغن با کاهش فشار اکسیداتیو، به ترمیم آسیب‌های پوستی کمک می‌کند. ماساژ با این روغن خستگی و درد عضلانی را کاهش می دهد و از آسیب های ورزشی جلوگیری می کند.

این روغن به بهبود جریان خون در ماهیچه های خسته و حذف سریع تر اسید لاکتیک کمک می کند که باعث بازیابی سریع تر عضلات می شود.

روغن نارگیل

بسیاری از مردم فکر می کنند که روغن نارگیل متراکم و چرب است، اما اینطور نیست. این روغن، سبک و بدون چربی است و به سرعت جذب پوست می شود. روغن نارگیل بیشتر در ماساژ های سنگین مانند ماساژ دیپ تیشو و قبل از تولد، شیاتسو و رفلکسولوژی استفاده می شود. روغن نارگیل تکه تکه شده که به عنوان روغن نارگیل بکر شناخته می شود، بهترین برای ماساژ است زیرا فواید بسیاری دارد.

فواید روغن نارگیل

حاوی اسیدهای چرب با زنجیره متوسط است که آن را بسیار پایدار می کند و با ماساژ، جذب پوست شما می شود.

اجازه نمی دهد رطوبت از پوست شما خارج شود. از آنجایی که این روغن پایدار است، سرشار از چربی های اشباع شده است که از خشک شدن پوست جلوگیری می کند و پوست شما را مرطوب نگه می دارد. به ویژه در درمان سطوح خفیف تا متوسط خشکی پوست مفید است.

روغن نارگیل دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است و از علائم پیری جلوگیری می کند. همچنین روغن حامل خوبی است یعنی می توانید روغن های ضروری را به آن اضافه کنید.

روغن بادام شیرین

این روغن به طور گسترده توسط ماسورها استفاده می شود و روغنی زرد کم رنگ با رایحه ای ملایم و شیرین است. روغن بادام شیرین کمی چرب است و اجازه می دهد دستان شما به آرامی روی پوست سر بخورند. با این حال، این روغن سنگین نیست و به سرعت جذب پوست شما می شود. برای انواع پوست مناسب است و معمولا پوست را تحریک نمی کند.

فواید روغن بادام شیرین

این روغن بسیار ملایم و سبک است، آنقدر ملایم است که می توان از آن برای پوست نوزاد استفاده کرد. همچنین دارای خواص ضد التهابی است. خارش را به ویژه در شرایطی مانند درماتیت، اگزما و پسوریازیس تسکین می دهد.

از آسیب پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کند. بنابراین، می تواند از برنزه شدن و آسیب های ناشی از نور خورشید جلوگیری کند.

مطالعه ای که بر روی بیماران مبتلا به MS انجام شد، نشان داد که ماساژ با روغن بادام شیرین می تواند درد عضلانی را کاهش دهد.

روغن آرگان

از روغن آرگان خالص برای ماساژ بدن استفاده می شود. ماساژ با روغن آرگان معمولاً بلافاصله پس از یک حمام گرم آرام انجام می شود. روغن آرگان سبک و بدون چربی است و پوست شما را فورا نرم می کند.

فواید روغن آرگان

ماساژ پوست با روغن آرگان خاصیت ارتجاعی آن را بهبود می بخشد و باعث سفت شدن آن می شود و علائم پیری مانند افتادگی پوست را از بین می برد.

پوست شما را مرطوب نگه می دارد و سطح هیدراتاسیون آن را بهبود می بخشد. همچنین ظرفیت نگهداری آب پوست شما را بهبود می بخشد. همین موضوع، از خشکی جلوگیری کند و پوست شما را درخشان و سالم کند.

روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم یک روغن ماساژ عالی است. سرشار از ویتامین های A، D و E و بسیار مغذی است. این روغن به کاهش اثرات رادیکال های آزاد مضر برای پوست و به بازسازی آن کمک می کند.

فواید روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم به ویژه برای پوست های خشک و پیر مفید است. سطح هیدراتاسیون پوست را بهبود می بخشد و آن را چاق و سالم می کند. هنگامی که روی پوست ماساژ داده می شود، عملکرد ماهیچه ها را تقویت می کند. همچنین در التیام بافت اسکار مفید است.

روغن هسته زردآلو

روغن زردآلو از هسته تلخ میوه استخراج می شود و به روغن زردآلو تلخ نیز معروف است و بافت آن بسیار شبیه به روغن بادام است. این روغن سرشار از ویتامین E است و ماندگاری آن بیشتر از هر روغن ماساژ دیگری است. سبک است و به راحتی جذب پوست می شود و بیشتر برای ماساژ سوئدی استفاده می شود.

فواید روغن هسته زردآلو

از روغن زردآلو تلخ در طب سنتی برای درمان بیماری های پوستی استفاده می شود. پوست را آبرسانی و تغذیه می کند و از خشکی آن جلوگیری می کند و روغن ماساژ مفیدی برای درمان پسوریازیس محسوب می شود.

این روغن بافتی سبک دارد و به سرعت جذب می شود. خاصیت نرم کنندگی دارد و پوست را هیدراته نگه می دارد و آن را سفت، چاق و سالم نشان می دهد.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس یکی از محبوب ترین و همه کاره ترین روغن مورد استفاده در آروماتراپی است. این روغن که از گیاه اسطوخودوس تقطیر شده است باعث آرامش می شود و اضطراب، افسردگی، بی خوابی و دردهای قاعدگی را درمان می کند.

فواید روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس یک روغن چند منظوره است. دارای خواص ضد التهابی، ضد افسردگی، ضد باکتریایی، ضد اسپاسم و درد است و فشار خون را کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *